Mocny początek roku dla Huawei
Pozycja koncernu Huawei umocniła się na tyle, że trafił do pierwszej trójki największych dostawców smartfonów na świecie.
Huawei Consumer Business Group poinformował, że w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczył na rynek 34,55 mln smartfonów. Oznacza to wzrost o 21,6% w stosunku do minionego roku. Według firmy IDC udział firmy w światowym rynku smartfonów wzrósł aż do 9,8%.
W pierwszym kwartale 2017 roku Huawei prężnie rozwinął swoją działalność w wielu regionach. Dostawy smartfonów realizowane przez koncern zwiększyły się o ponad 50% w 52 krajach , a w 32 z nich odnotowano wzrost o ponad 100%.
„W pierwszym kwartale 2017 roku dzięki rosnącej rozpoznawalności produktów oraz marki na świecie pozycja firmy jako producenta urządzeń wysokiej klasy umocniła się. Idąc dalej tą drogą, Huawei Consumer Business Group będzie koncentrować się na podniesieniu jakości obsługi klienta oraz budowaniu swojej obecności w kanałach sprzedaży, w obszarze handlu detalicznego, budowania wizerunku, marketingu, usług oraz w innych sektorach. Będziemy także opracowywać produkty oraz innowacyjne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Zapewnią one użytkownikom doświadczenia najwyższej klasy oraz ugruntują pozycję jako lidera w branży nowych technologii. Firma zyska dzięki temu status kultowej, rozpoznawalnej na całym świecie i uwielbianej przez konsumentów marki technologicznej” – powiedział Richard Yu, dyrektor generalny.
W Europie i Chinach dostawy smartfonów Huawei utrzymały wysoki poziom wzrostu, czyli odpowiednio 20% i 15%. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej oraz w krajach południowego Pacyfiku dostawy smartfonów zwiększyły się o ponad 70%. Istotny wzrost został osiągnięty w sektorze smartfonów z wyższej półki.
Duży wpływ na wynik miała sprzedaż urządzeń z serii Huawei P9 oraz Huawei Mate 9, co dodatkowo umocniło pozycję jako marki kojarzonej z urządzeniami najwyższej klasy. W pierwszym kwartale proporcjonalny udział smartfonów klasy średniej lub wyższej, w cenie powyżej 300 dol. wzrósł o 11% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.
Huawei – rynek polski
Według danych GFK w lutym br. Huawei osiągnął 9,7% rynku urządzeń klasy premium z ceną powyżej 500 dol. W Polsce, Chinach, Hiszpanii, Tajlandii, Malezji, Republice Południowej Afryki oraz we Włoszech udział marki w tym segmencie sięgnął aż 10%.
Flagowy smartfon Huawei P10, który jest obecnie dostępny na ponad 30 rynkach, od dnia premiery zyskuje ogromną popularność wśród konsumentów z całego świata. To zasługa m.in. nadzwyczajnych możliwości wmontowanego aparatu fotograficznego.
Huawei – popularność tabletów
Marka prężnie działa także na rynku tabletów, w obrębie którego ogólna sprzedaż zdecydowanie spadła. Mimo to działalność skupiająca się na tabletach znacząco się rozwinęła, zarówno wśród klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych konsumentów. Poprzez udoskonalanie produktów i rozwijanie portfolio tabletów firmy został odnotowany ponad 70-procentowy wzrost dostaw produktów marki w ujęciu rok do roku.
W Europie i Chinach dostawy smartfonów Huawei utrzymały wysoki poziom wzrostu, czyli odpowiednio 20% i 15%. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej oraz w krajach południowego Pacyfiku dostawy smartfonów zwiększyły się o ponad 70%. Istotny wzrost został osiągnięty w sektorze smartfonów z wyższej półki