Menu
  • Menu

    Amazon oficjalnie wystartował z polską stroną

    2 marca Amazon oficjalnie wystartował z domeną www.amazon.pl. Jest to konsekwencja styczniowej zapowiedzi, w której światowi gigant zapowiedział wejście na polski rynek.

    Amazon, sklep internetowy znany na całym świecie

    Amazon to nazwa, o której słyszeli niemalże wszyscy. Największy internetowy sklep oferuje produkty własnych marek oraz pochodzące od zewnętrznych sprzedawców z wielu branż i dziedzin. Z usług firmy Polacy mogli korzystać już wcześniej, poprzez niemiecką wersję strony, która była dostępna również w naszym rodzimym języku.

    Ściśle rzecz biorąc, Amazon jest obecny w Polsce już od siedmiu lat. W roku 2014 spółka pojawiła się w naszym kraju, jednak zajmowała się przede wszystkim utrzymaniem centrów logistycznych. Mimo to zatrudniała aż 18 tysięcy osób.

    Początki Amazona sięgają 1994 roku. Był on wówczas internetową księgarnią. Jak widać na przestrzeni lat spółka gigantycznie się rozrosła.

    Amazon

    Amazon nie boi się polskiej konkurencji

    Dotychczas Polacy korzystali głównie z Allegro. Polski serwis od lat budował sobie pozycję na naszym rynku i wyrósł na niekwestionowanego lidera. Teraz jednak firma będzie musiała zmierzyć się z zagranicznym hegemonem. Warto nadmienić, że nie jest to pierwszy raz, gdy zagraniczny sklep internetowy próbuje swoich sił na naszym rynku. Lata temu próbował zrobić to eBay, nie skończyło się to jednak sukcesem.

    Amazon jest jednak sporą szansą dla wielu polskich przedsiębiorców. Będą oni mogli pozyskać nowych klientów nie tylko w Polsce, ale w zasadzie na całym świecie.

    Co prawda już od kilku lat polski konsument mógł relatywnie wygodnie kupować w spolszczonym Amazon.de, ale uruchomienie polskiej wersji to istotny krok w kierunku przyciągnięcia do platformy także polskich e-sprzedawców – tłumaczył w rozmowie z Business Insider Polska Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic, agencji digitalowej wspierającej polski e-commerce w sprzedaży na rynkach zagranicznych.

    Silną stroną Amazona jest stosunkowo łatwy próg wejścia we współpracę. Spółka oferuje kompleksową obsługę zamówień, udostępniając swój magazyn i procesy. Dzięki temu osoby chcące stworzyć własny e-sklep dostają od razu całą potrzebną infrastrukturę. Jest więc szansa dla tych przedsiębiorców, którzy do tej pory nie zajmowali się oferowaniem swoich usług w Internecie.

    Co oznacza polski sklep Amazona dla klientów?

    Niektórzy zastanawiają się nad tym, co takiego właściwie się zmieni. Polscy klienci już wcześniej mogli korzystać z usług sklepu internetowego poprzez niemiecką wersję strony. Wejście spółki na polski rynek oznacza jednak szereg udogodnień dla zamawiających i sprzedających.

    Przede wszystkim ceny będą podawane w złotówkach, dodatkowo uzgodnią nasze stawki podatku VAT. Klient od razu wie, jaka jest ostateczna cena produktu – w przypadku korzystania z niemieckiej wersji strony ta pojawiała się dopiero w momencie ostatniego etapu dokonywania transakcji. Polska strona jest więc bardziej przejrzysta pod kątem cenowym.

    Drugą ważną zmianą jest możliwość zamawiania tych produktów, które wcześniej nie były dostarczane do Polski. Zakres ofert dla rodzimych klientów stał się więc znacznie większy. Kolejnym atutem jest też darmowa dostawa, gdy zamawiany przez nas towar jest wart ponad sto złotych.

    Klienci, którzy już wcześniej korzystali z niemieckiej wersji Amazona nie muszą zakładać nowych kont, zostały one automatycznie poszerzone o dostęp do polskiej wersji sklepu.

    Amazon dobrze przygotował się na start w naszym kraju. Czy jednak uda mu się zbudować sobie silną pozycję? Wiele na to wskazuje, jednak jeszcze zbyt wcześnie na udzielenie jednoznacznej odpowiedzi.

    Piotr Nowacki 

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *