Menu
  • Menu

    Honda NSX – perfekcyjny samochód sportowy

    Honda to marka doskonale znana wszystkim fanom motoryzacji i nie tylko. Koncern założył Sōichirō Honda, który początkowo zajmował się naprawą samochodów jako mechanik. Wraz z rozwojem technologicznym rozpoczął produkcję pierścieni tłokowych. Przyjmuje się, że początkiem marki Honda był rok 1948. Jednak wtedy jeszcze nikt nie myślał o produkcji samochodów, [ponieważ koncern zajmował się motocyklami. Początki były wyjątkowo trudne, ze względu na skutki II Wojny Światowej. Marka poradziła sobie z ciężkim startem i wkrótce stała się liderem na świecie, jeśli chodzi o produkcję motocykli. Sōichirō jednak nie był usatysfakcjonowany, zawsze bowiem marzył o produkowaniu samochodów. Jego wytrwałość w dążeniu do celów została nagrodzona w roku 1960 – wtedy to powstał pierwszy prototyp samochodu osobowego marki Honda. Sporym przełomem okazała się Honda NSX, której produkcja rozpoczęła się w 1990 roku. NSX to skrót od New Sportscar eXperimental.

    Honda NSX

    Honda NSX – samochód dopracowany w każdym calu

    Był to pierwszy sportowy samochód Hondy i pierwszy samochód na świecie, którego nadwozie zostało wykonane z aluminium. Materiał ten nie został zastosowany przez przypadek, ponieważ pozwalał zachować niską masę konstrukcji, bez utraty sztywności nadwozia. Sportowy samochód Hondy był wyjątkowy, albowiem udział w produkcji brał znany brazylijski kierowca Formuły 1 – Ayrton Senna. Dzięki jego radom, twórcy mogli doprowadzić model do perfekcji. Bez wątpienia NSX było przełomem na skalę światową o czym świadczy fakt, że nawet konstruktorzy McLarena F1 wzorowali się na rewolucyjnym modelu Hondy.

    Wygląd Hondy NSX

    Początkowe modele NSX przypominały typowe auto sportowe. Umieszczenie jednostki napędowej w centrum pozwalało zachować balans pomiędzy przodem i tyłem pojazdu, co jest niezwykle istotne w sportowych samochodach. Z przodu samochodu zastosowano otwierane światła. Potem zastąpiono je reflektorami stałymi w kształcie rąbów. NSX był niezwykle niskim samochodem, o wysokości nieprzekraczającej 117.5 cm. Na końcu tylnego nadkola znajdował się wlot powietrza do komory silnika, który dodawał nieco charakteru. Pierwszą generację samochodu produkowano w latach 1990-2005. Potem nastąpiła przerwa, która trwała aż do 2016 roku, w którym to Honda NSX powróciła na amerykańskie salony. Wówczas za debiutujący model, trzeba było zapłacić minimum 620 tysięcy złotych. Model okazał się niemal doskonały, a wielu kierowców zwracało uwagę na fakt, że auto jest niemal przyklejone do asfaltu. Na tym się więc nie skończyło i japoński koncern postanowił ulepszać swoje nowe dzieło.

    Honda NSX

    Honda NSX

     

    Najnowszy model Hondy NSX

    Najnowszym modelem serii jest model Honda NSX 2019, w którym wprowadzono wiele zmian. Twórcy chcą, aby ich samochód z napędem Sport Hybrid radził sobie doskonale zarówno na co dzień, jak i na profesjonalnym torze wyścigowym. Wielu ekspertów z zaciekawieniem śledziło głosy dotyczące nowego modelu NSX. Wydawać by się mogło, że w sportowym samochodzie Hondy nie wiele można jeszcze zmienić, a dotychczasowe modele spisywały się znakomicie. Jednak Japońska perfekcja jest nieoceniona, dlatego też w roku 2019 twórcy skupili się na dynamice auta, chcąc zachować jego zdolności do codziennej jazdy. Wyposażyli więc nowy model w stabilizatory, które pomogły zwiększyć sztywność przedniego zawieszenia o 26%, a tylnego o 19%. W nowym modelu zmodyfikowano działanie:

    • napędu na cztery koła SH-AWD,
    • wspomagania układu kierowniczego,
    • pracy amortyzatorów z cząstkami ferromagnetycznymi,
    • ESP.

    Honda NSX

    W nowej Hondzie NSX dostępne są również opony Continental Sport ContactTM 6 o klasie high performance. Opony zostały przygotowane specjalnie dla samochodów NSX i jak podaje producent, mają one zwiększać przyczepność, dynamikę i zapewniać stabilne hamowanie. Jednostka napędowa 3.5 V6 posiada nieco ulepszone względem poprzednika wtryskiwacze paliwa oraz filtr cząstek stałych, który od tej pory jest zgodny z normą Euro 6d-TEMP. Jeśli chodzi o wygląd, to spore wrażenie robi również perłowy lakier Thermal Orange.

    Za nowy model Hondy NSX trzeba zapłacić ponad 157 tysięcy dolarów. Niestety dostępność samochodu w Europie jest mocno ograniczona, a na wielu rynkach pojazd jest niedostępny i z przykrością trzeba stwierdzić, że dotyczy to także Polski.

    Podsumowanie

    New Sportscar eXperimental to samochód, który jest obsesyjnie dopracowywany niemal do perfekcji. Po powrocie w roku 2016 wydawało się, że więcej na chwilę obecną nie da się zrobić. Japończycy szybko udowodnili, że jednak się da. Ceny samochodu wynoszą obecnie ponad 600 tysięcy złotych.

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *