Menu
  • Menu

    Dallara Stradale – 400 KM przy wadze 855 kilogramów

    Dallara StradaleWłoski producent samochodów wyścigowych przedstawił swój pierwszy pojazd dopuszczony do ruchu drogowego – Dallara Stradale. Założyciel firmy, Giampaolo Dallara, realizuje w ten sposób długo pielęgnowane marzenie.

    Ten nowy samochód sportowy o mocy 400 KM i wadze zaledwie 855 kg gwarantuje czystą przyjemność z jazdy. Samo wsiadanie do pozbawionego drzwi dwumiejscowego pojazdu sprawia wrażenie wciskania się do środka bolidu Formuły 1. Firmy Dallara i Bosch połączyły siły w celu opracowania kluczowych systemów bezpieczeństwa i sterowania silnikiem, potrzebnych do zapanowania nad tym ekstremalnie sportowym samochodem na drodze i torze wyścigowym.

    Niestandardowe rozwiązania w zakresie software’u i hardware’u

    Na stworzenie pierwszego ulicznego samochodu sportowego firma Dallara potrzebowała niespełna 3 lata. W zakresie oprogramowania i sprzętu włoska firma skorzystała z pomocy Bosch Engineering. Zaprojektowanie samochodu przeznaczonego do wyścigów z dopuszczeniem do ruchu drogowego, a jednocześnie rozwijającego maksymalną moc przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa stanowiło duże wyzwanie dla obu zespołów. Software i hardware dla jednostki sterującej silnika musiały być dostosowane do wyjątkowo lekkiej konstrukcji samochodu i jego nietypowej architektury. Silnik benzynowy jest wyposażony w filtr cząstek stałych, a mimo to rozwija stale pełną moc. Jest to możliwe dzięki specjalnym strategiom sterowania silnikiem oraz zaawansowanemu osprzętowi w połączeniu z efektywnym układem bezpośredniego wtrysku.

    Dallara StradaleDallara Stradale jest wyposażony w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP 9.1 Bosch. System ten został opracowany w celu zapewnienia kierowcom doskonałej kontroli nad pojazdem nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach jazdy, na przykład na torze wyścigowym. Wyposażony w specjalny system czujników, ESP zapewnia kontrolę stabilności Stradale, pomimo dużej dynamiki jazdy (z przyspieszeniem poprzecznym przekraczającym 2 g). ESP został skalibrowany tak, aby wykluczyć wszelkie niepożądane interwencje systemu. Dzięki temu pozwala kierowcom cieszyć się sportowym charakterem auta bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i obawy utraty stabilności.

    Bosch Engineering był od początku do końca zaangażowany w projekt, wspierając Dallara w kompleksowym doradztwie i usługach, począwszy od badań poprzez jazdy próbne, aż po kompleksowy rozwój pojazdu.

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *