Menu
  • Menu

    Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid – miejski SUV w technologii hybrydowej

    Renault coraz prężniej działa na rynku hybryd. W ostatnim czasie wprowadzono do sprzedaży wiele nowości marki, m.in. Clio E-TECH Hybrid i Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid. W tym pierwszym modelu zastosowano wiele ciekawych rozwiązań. Tym samym Renault odpowiedziało na potrzeby kierowców w dziedzinie hybryd, ponieważ pojazdy w pełni elektrycznie nie do końca sprawdzają się na polskich drogach

    Infrastruktura stacji ładowania pojazdów w pełni elektrycznych w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Pomimo stałego wzrostu liczby punktów ładowania nadal nie ma możliwości w pełni swobodnego przemieszczania się pojazdami wykonanymi w tej technologii. Z tego względu miłośnicy ekologicznego podejścia do podróżowania doceniają hybrydy, które są idealnym kompromisem między jednostkami spalinowymi i elektrycznymi.

    Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid

    Hybryda, czyli ekonomiczna jazda

    Oprócz zbawiennego wpływu na środowisko naturalne jazda hybrydami ma jeszcze jedną ogromną zaletę, będącą argumentem przemawiającym do wszystkich – jest ekonomiczna. Zakup hybrydy jeszcze do niedawna był ogromnym wydatkiem, na który mało kogo było stać.

    Do tej pory napęd hybrydowy Plug-in można było spotkać w limuzynach, samochodach sportowych oraz typowo terenowych SUV-ach. Wprowadzenie przez Renault pojazdów z segmentu C oraz B sprawiło, że modele tego typu mogą trafić do wielu użytkowników. Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid jest pierwszym miejskim SUV-em, w którym zastosowano tę technologię.

    E-TECH Plug-in Hybrid

    Wprowadzenie technologii pojazdów elektrycznych, a później hybrydowej jest ogromną rewolucją na całym rynku motoryzacyjnym, który od ponad stu lat pracę wszystkich pojazdów opierał wyłącznie na jednostkach spalinowych. Hybryda Plug-in daje możliwość ładowania akumulatorów w pojeździe ze źródła energii, które jest zewnętrzne.

    W Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid akumulatory ładowane są nie tylko w trakcie jazdy. Można je doładować także w trakcie podróży. Od klasycznej hybrydy pojazdy Plug in odróżnia także wielkość ładunków elektrycznych – mogą one pomieścić znacznie więcej niż akumulatory zastosowane w klasycznej wersji hybryd.

    Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid

    Captur E-TECH Plug-in Hybrid – autorski pomysł Renault

    Renault od wielu lat opracowywał swoją własną technologię E-TECH Plug in Hybrid. Opracowany układ napędowy, na który składają się wolnossący silnik benzynowy, a także dwa silniki elektryczne, są autorską konstrukcją inżynierów Renault. W technologii E-TECH Plug in Hybrid w Renault Capture zastosowano silniki elektryczne w dwóch rozmiarach – dużym i małym. Duży silnik o mocy 66 KM oraz 205 Nm momentu obrotowego. Mały silnik ma za zadanie wsparcie pracy dużego, a także jego uruchomienie. Jego działanie można porównać do działania prądnicy, alternatora. Przede wszystkim działa jako silnik elektryczny.

    Technologie zastosowane w Renault Capture E-TECH Plug in Hybrid pozwalają mu uzyskać moc, którą można porównać do 160 KM. Problemem, który należało rozwiązać przed zastosowaniem w pojazdach technologii E-TECH Plug in Hybrid, było zmieszczenie bardzo pojemnych akumulatorów, co przy pojazdach miejskich nie jest proste, ponieważ wymaga wprowadzenia w nich zmian konstrukcyjnych. Inżynierzy Renault umieścili akumulatory pod tylną kanapą, dzięki czemu ilość miejsca w pojeździe nie zmniejszyła się.

    Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid

    Kolejna nowość od Renault – skrzynia elektryczna

    Mały silnik elektryczny oprócz wsparcia głównego silnika ma za zadanie wsparcie autorskiej skrzyni biegów, która jest autorską koncepcją Renault. Konstruktorzy tej francuskiej marki zastosowali przekładnię kołową. Cechą charakterystyczną tego rozwiązania jest brak sprzęgła. Osobno zastosowano biegi dla silnika spalinowego, biegi przeznaczone dla silnika elektrycznego oraz bieg wsteczny.

    Zamontowana w Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid skrzynia biegów, którą dotychczas stosowano wyłącznie w pojazdach wyczynowych, działa bardzo płynnie. Zapewnia także szybką pracę, co wpływa na ograniczenie strat energetycznych. Tym sposobem Renault zaczerpnęło z doświadczenia, jakie od lat zdobywa w Formule 1.

    Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid

    Hybryda E-TECH

    Sercem technologii Plug-in jest moduł, który zarządza pracą całego układu sterującego. Jego rolą jest rozdzielenie zadań pomiędzy silnikami. Napęd E-TECH w hybrydzie Plug-in zapewniają akumulatory o pojemności 9,8 kWh, która pozwoli na przebycie maksymalnie 65 km w typowej jeździe miejskiej, kiedy wykorzystuje się tylko energię elektryczną.

    „Inteligencja” akumulatorów Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid, zawsze zostawia około 20 proc. ładunku, dlatego nawet jeśli pojazd nie był jakiś czas użytkowany, albo po prostu zapomnieliśmy go podłączyć do ładowania, nie będzie problemu z uruchomieniem go. W tych samochodach uruchomienie zawsze odbywa się w trybie elektrycznym. Doładowanie hybrydowego Captura może nastąpić nawet z gniazdka zamontowanego w klasycznej, domowej instalacji. Taki sposób ładowania zajmie około 5 godzin. Przy podłączeniu pojazdu do ładowarki wallbox czas ładowania skróci się o około 40 proc.

    Po przejechaniu więcej niż 60 km w trybie elektrycznym, kiedy zabraknie nam energii na dalszą podróż, pojazd samoczynnie przełączy się na hybrydowy rodzaj pracy.

    AutoVIPek

    Udostępnij

    Jedna odpowiedź do “Renault Caprtur E-TECH Plug-in Hybrid – miejski SUV w technologii hybrydowej”

    1. wiesiek ze wsi pisze:

      Renault – czy ktoś to jeszcze kupuje. Francuski badziew ok czasów Renault laguna. Ostatni model który był niezawodny to R9 / R11. potem to tylko pionowy zjazd z wpadkami (Kiliańczyk i samochody po powodziowe)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *