Ford Mustang Mach-E – inteligentne auto przyszłości
Ford Mustang Mach-E to bardzo nowoczesny SUV, który jest pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem wyprodukowanym przez fabryki tej marki. Do tej pory Mustang dostępny był w wersji coupe bądź kabriolet, więc SUV w tym zestawieniu jest zaskakującym posunięciem marki, tym bardziej, że do kierowców trafi wyłącznie model w wersji z elektrycznym układem napędowym, w efekcie czego możliwe stało się połączenie przyjemności płynącej z jazdy samochodem ze sportowymi osiągami z brakiem emisji toksycznych spalin. Co ciekawe, jest to pierwsze z czternastu planowanych nowoczesnych pojazdów marki Ford, które z założenia mają być w ścisłej czołówce światowej pod względem elektromobilności.
Ford Mustang Mach-E – podstawowe parametry
Ford Mustang Mach-E jest pojazdem o długości nieco ponad 471 cm. Jego szerokość wynosi 188,1 cm, natomiast wysokość 159, 7 cm. Średnic zawracania w przypadku tego modelu równa jest wartości 11,6 cm. Cechą charakterystyczną samochodów elektrycznych jest obecność dwóch bagażników, których oczywiście nie mogło zabraknąć w przypadku modeli Mach-E – przedni bagażnik jest znacznie mniejszy i ma pojemność 100 l, tylny natomiast 402 l (po złożeniu tylnej kanapy może być powiększony do objętości 1420 l).
Ford Mustang Mach-E – zastosowany napęd
Ford Mustang Mach-E będzie dostępny w trzech wersjach:
- RWD (napęd tylny) z silnikami o mocy 258 KM lub 285 KM (w zależności od tego czy będzie to wersja Standard czy Extended Range). Dystans jaki możliwy będzie do przejechania na jednym ładowaniu wynosi maksymalnie 450 km (wersja Standard) lub 600 km (wersja Extended);
- AWD (napęd 4×4) to wersja, która tak jak RWD dostępna będzie w dwóch wariantach Standard Range (silnik o mocy 258 KM, maksymalny zasięg 420 km) oraz Extended Range (silnik o mocy 377 KM, maksymalny zasięg 540 km);
- GT (napęd 4×4) ma być z założenia najmocniejszą wersją Mustanga Mach-E, która na rynku pojawi się najpóźniej, bo dopiero w połowie 2021 roku. W tym przypadku dostępna będzie wyłącznie wersja Extended Range, z mocą silnika rzędu 465 KM oraz maksymalnym zasięgiem 500 km.
Ford Mustang Mach-E – inteligentne auto przyszłości
Ford Mustang Mach-E to auto nie tylko o nienagannej prezencji, ale również komfortowe i pod wieloma względami bardzo nowoczesne i innowacyjne, które dotychczas nie zostały zastosowane w jakimkolwiek innym modelu Forda. Konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, by pojazd był komfortowy, doskonale się prowadził, a wspomaganie kierownicy było niezawodne. Ponadto zastosowano tu bardzo nowoczesny system SYNC, dzięki któremu prowadząc auto można mieć bezpieczny kontakt zarówno ze światem zewnętrznym jak i rozrywką. Wystarczy stosować bardzo krótkie i proste głosowe polecenia, aby móc odbierać połączenia telefoniczne, obsługiwać systemy audio , ustawić odpowiednio klimatyzację czy nawigację. System jest bardzo prosty w obsłudze, działa szybko niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z poleceń głosowych czy decyduje się na zastosowanie ekranu dotykowego.
Każdy model Mustanga Mach-E posiada trzy tryby jazdy – Szept, Aktywność oraz Nieokiełznanie. Tryby są starannie opracowane i tak przemyślane, by doskonale wpisywały się w dynamikę jazdy oraz odczucia pasażerów i samego kierowcy. Dzięki zdalnym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania (Over-the-Air) model Mach-E jest coraz lepszy i coraz bardziej nowoczesny.
Ford Mustang Mach-E został wyposażony w funkcję inteligentnego zasięgu. Dzięki jej obecności nareszcie wyeliminowane zostają wszelkiego rodzaju problemy związane z zasięgiem. Jest to możliwe dzięki temu, że jego szacowanie staje się dokładniejsze, ponieważ w szacunkach uwzględnione zostają nie tylko przeszłe zachowania kierowcy, ale również prognozowane warunki atmosferyczne (funkcja ta zachowana jest nawet w przypadku wykorzystywania łączności w chmurze, która w dużej mierze służy do poznania poziomu zużycia energii w czasie jazdy).
Mach-E – ładowanie
Ford Mustang Mach-E to w pełni elektryczne auto, oczywiste jest więc to, że do jazdy potrzebuje regularnego ładowania energii. Dobrym rozwiązaniem w przypadku tego modelu jest zastosowanie prądu stałego o mocy nie przekraczającej wartości 150 kW. Warto przy tym mieć na względzie, że nawet 10 minutowe ładowanie prądem o właściwym natężeniu jest w stanie wydłużyć zasięg jazdy samochodu nawet o 90-100 km. W przypadku połączenia standardowego akumulatora i szybkiej ładowarki, w zależności od wielu czynników w ciągu 40 minut możliwe jest naładowanie pd 10% do 80% jego pojemności.
Istnieje możliwość skorzystania z dodatkowego wallboxa, którego obecność pozwala na wydłużenie zasięgu o około 60 km przy każdej godzinie ładowania akumulatora. Dla porównania – każda godzina ładowania pojazdu w standardowym gniazdku elektronicznym wydłuża zasięg pojazdu zaledwie o 14 km. Każdy z nabywców auta dostanie od producenta specjalne dwa kable ładujące, pozwalające na dowolne uzupełnienie samochodu w energię, w każdym dowolnym miejscu, w którym ze względu na warunki techniczne będzie to możliwe.
AutoVIPek
Ciekawe kiedy takie auta opodatkuje nasz rząd
Ford – gó.no wort