Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta – jubileuszowa edycja na 10-lecie superauta
Pagani Huayra to jeden z najbardziej spektakularnych supersamochodów ostatnich lat. Został on zaprezentowany już 10 lat temu, w co nie wszyscy mogą uwierzyć. Z okazji tego jubileuszu włoski producent przygotował limitowaną wersję specjalną o nazwie Pacchetto Tempesta. Czym charakteryzuje się ten wariant?
Pagani Huayra – to już 10 lat
Pagani Huayra to auto, które zadebiutowało w 2011 roku w Genewie jako następca cenionej Zondy. Pod względem stylistycznym stanowi ono rozwinięcie koncepcji swojego poprzednika. Najważniejszym elementem każdego samochodu tej klasy jest jednak jego silnik. Otóż Pagani zamontowało centralnie jednostkę 6.0 V12 konstrukcji Mercedesa-AMG. Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu osiąga ona moc maksymalną na poziomie 730 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy, z kolei prędkość maksymalna wynosi 378 km/h. W 2017 roku zaprezentowano wersję roadster, która jest lżejsza od zamkniętej o 70 kg, a ponadto ma wzmocniony o 34 KM silnik. Natomiast rok wcześniej pojawiła się nastawiona bardziej na jazdę po torze odmiana BC, w której również zastosowano jednostkę o mocy 764 KM. Zbudowano 20 egzemplarzy wersji coupe oraz 40 sztuk roadstera. W marcu 2021 roku Pagani zaprezentowało wersję Huayra R, przeznaczoną wyłącznie do jazdy po torze. Jej silnik osiąga aż 850 KM, a planowana produkcja ma wynieść 30 egzemplarzy.
W toku produkcji auto doczekało się kilku wersji specjalnych o limitowanej dostępności. Wśród nich należy wskazać warianty Carbon Edition, White Edition, La Mona Lisa, 730S Da Vinci, BC Kingtasma, BC Macchina Volante, Pearl, Dinastia, Hermes Edition, Lampo, Jeden, Cento, L’Ultimo oraz Imola. Teraz dołącza do nich kolejna – Pacchetto Tempesta.
Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta – kolejna edycja specjalna
Najnowsza wersja o nazwie Pacchetto Tempesta została zbudowana na bazie odmiany BC, czyli tej, która zgodnie z założeniami producenta ma doskonale sprawdzać się zarówno na drodze, jak i na torze. Pod względem napędu nic się nie zmieniło, jednakże widoczne są drobne poprawki nadwozia. Otóż producent założył nowy przedni splitter, który dodaje auto większej agresywności. Zmieniono także centralny wlot powietrza i tylne skrzydło.
Włoski producent nie zdradził jednak żadnych danych dotyczących osiągów pojazdu. Można się spodziewać, że będą one co najmniej równie dobre, jak w przypadku standardowej odmiany BC. Tajemnicą pozostaje również cena oraz liczba wyprodukowanych egzemplarzy. Pewne jest natomiast to, że na zakup tego niezwykłego superauta będą mogli pozwolić sobie nieliczni.
AutoVIPek
Dodaj komentarz