Nowa Kia Niro – trzy rodzaje napędu do wyboru
Nie ma najmniejszych wątpliwości, że we współczesnej motoryzacji dokonuje się transformacja, która zmieni oblicze samochodów. Przejście do elektromobilności wymaga bowiem od producentów zastosowania zupełnie nowych rozwiązań. Najlepszym tego przykładem jest Kia Niro, która dostępna jest z trzema rodzajami napędu, dzięki czemu pozwala ona płynnie przejść ze spalinowej teraźniejszości do bezemisyjnej przyszłości.
Kia Niro – crossover w nowoczesnym stylu
Kia Niro to przedstawiciel najmodniejszego obecnie segmentu kompaktowych crossoverów. Jej wymiary to o 4420 mm długości, 1825 mm szerokości i do 1570 mm wysokości, z kolei rozstaw osi to 2720 mm, co przekłada się na dużą ilość miejsca w kabinie.
Samochód utrzymany jest w stylistyce typowej dla koreańskiej marki. Łączy ona dynamizm z futuryzmem, który szczególnie podoba się młodszym klientom. Z przodu na uwagę zasługują światła o nietypowym kształcie, a także Tiger Face – motyw znany z innych modeli, który przeszedł ewolucję. Patrząc na Niro z boku, można zobaczyć nie tylko aerodynamiczne felgi z lekkich stopów, ale także odważnie wystylizowany słupek C. Z tyłu natomiast elementem charakterystycznym są światła w kształcie bumerangu. Podkreślają one dynamiczny styl pojazdu.
Wnętrze drugiej generacji Niro zostało zaprojektowane w sposób niezwykle staranny i przemyślany. Nie brakuje tutaj ekranów, które pozwalają monitorować parametry jazdy oraz obsługiwać wiele funkcji. Warto jednak dodać, że na desce rozdzielczej wciąż można znaleźć fizyczne przyciski, co ucieszy bardziej konserwatywnych kierowców.
Dla każdego coś ciekawego
Najnowsze wcielenie Niro dostępne jest z trzema rodzajami napędu. W ten sposób koreańska propozycja powinna doskonale wpisywać się w oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów.
Wersję podstawową stanowi klasyczna hybryda. Za napęd odpowiada w tym przypadku benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI, który jest połączony z jednostką elektryczną. Tak skonfigurowany układ napędowy generuje moc maksymalną na poziomie 141 KM, dzięki czemu osiągi samochodu są całkowicie wystarczające podczas codziennej eksploatacji, z kolei wspomaganie jednostki elektrycznej przynosi oszczędności w wydatkach na paliwo.
Jeżeli zaś chodzi o wersję plug-in, warto zaznaczyć, że zastosowano w niej ten sam silnik benzynowy, aczkolwiek jednostka elektryczna jest mocniejsza. Łączna moc układu to 183 KM. Wariant plug-in pozwala na jazdę w trybie bezemisyjnym na dystansie do 65 km. Wartość ta jest całkowicie wystarczająca do codziennego dojeżdżania do pracy czy też wyjazdów cotygodniowe zakupy. W tym przypadku moc to 204 KM. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 64,8 kWh pozwala na pokonanie dystansu do 463 km. Co jest niezwykle ważne, przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki uzupełnienie poziomu energii zajmuje zaledwie 43 minuty.
Na uwagę zasługują również nowoczesne systemy wspomagające jazdę. Wśród nich warto wymienić między innymi asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), asystent jazdy na pasie ruchu (LFA), asystent jazdy po autostradzie (HDA), ostrzeżenie o utracie koncentracji kierowcy (DAW), asystent świateł drogowych (HBA), aktywny tempomat współpracujący z nawigacją (NSCC-C), asystent unikania kolizji z samochodami, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek (BCA) i asystent unikania kolizji z tyłu (RCCA).
Nowa era na wyciągnięcie ręki
Zupełnie nowa Kia Niro to samochód, który łączy teraźniejszość z przyszłością. Wszystko za sprawą nowoczesnych wersji napędowych oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych.
– Niro zajmuje ważne miejsce w ofercie marki Kia, bo jest przystępnym cenowo, zelektryfikowanym modelem, który jest kupowany w dużej liczbie egzemplarzy. To dla nas kluczowy model. Naturalne jest, że po zaprezentowaniu nowego wizerunku marki, nowy design otrzymało również Niro. Klientom model ten zaoferuje cenione rozwiązania, które znają z samochodów marki Kia. Jednocześnie zwiększa on atrakcyjność marki Kia dla nowych, świadomych ekologicznie nabywców – podkreśla Jason Jeong, prezes marki Kia w Europie.
Jeśli już mowa o cenach, to wyglądają one następująco – klasyczna hybryda otwiera cennik kwotą co najmniej 117 900 złotych, hybryda typu plug-in kosztuje od 142 900 złotych, natomiast wersja elektryczna to wydatek minimum 167 900 złotych.
AutoVIPek
zdjęcia: KIA
Dodaj komentarz