Nissan liderem globalnej rewolucji elektrycznych taksówek
Na całym świecie dla milionów ludzi, którzy oczekują komfortowych przejazdów taksówkami, korzystanie z tej formy transportu stało się w ostatnich latach jeszcze atrakcyjniejsze i bardziej przyjazne środowisku.
W 2013 roku jedna z japońskich firm taksówkowych postawiła wszystko na jedną kartę i wymieniła cały park swoich pojazdów z tradycyjnym napędem na bezemisyjne Nissany LEAF. Był to początek globalnej rewolucji elektrycznych taksówek.
Od tego czasu bezemisyjne elektryczne taksówki Nissana pojawiły się także w przedsiębiorstwach taksówkowych w Hiszpanii, Holandii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii, Jordanii, Meksyku i w Polsce (warszawskie firmy Electric Taxi oraz Elektrotaxi).
Dziś taksówki Nissana — modele LEAF i e‑NV200 — są eksploatowane na pięciu kontynentach, w 26 krajach i 113 miastach na świecie.
Ograniczenie emisji spalin, znaczne oszczędności i niższe koszty przeglądów ponoszone przez przedsiębiorstwa taksówkowe — a także cisza i komfort jazdy dla pasażerów — to atuty elektrycznych taksówek. Udokumentowane korzyści ekonomiczne, w tym oszczędność kosztów, oznaczają, że bezemisyjne taksówki Nissana to inteligentniejsza alternatywa dla klientów i taksówkarzy na całym świecie, wpisująca się w koncepcję inteligentnej mobilności Nissana.
Samochody elektryczne pozwalają Nissanowi rozwijać inteligentną mobilność, w ramach której firma zmienia podejście do prowadzenia samochodów, ich zasilania oraz integracji ze społeczeństwem.
Technologia jeszcze nieopłacalna dla Kowalskiego.
– wysoki koszt zakupu
– brak udogodnień infrastruktury
– problem z odsprzedażą 3-5 letnich aut
– brak zachęt podatkowych