Żabka bez pracowników? Ruszył pierwszy sklep bezobsługowy
Żabka stara się nieustannie rozwijać. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci sklepów otworzyła obiekt, w którym nie ma kas ani obsługi. Klienci robią zakupy za pomocą aplikacji mobilnej.
Żabka zaprezentowała nowy sklep
14 czerwca na Międzynarodowych Targach Poznańskich ruszył sklep Żappka Store. Sklep otwarty jest dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Dzięki pomocy sztucznej inteligencji klienci mogą robić zakupy za pomocą aplikacji mobilnej. Na polskim rynku jest to ogromna innowacja.
Żabka w swoim nowopowstałym sklepie oferuje ponad 300 różnych produktów. Aktualnie, z powodów ograniczeń pandemicznych, w Żappka Store może przebywać tylko jedna osoba. Możemy spodziewać się otwarcia kolejnych obiektów w najbliższych miesiącach.
Rozwijamy koncepty w obszarze modern convenience, które odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów. Oczekują oni wygodnych, szybkich rozwiązań, łączących świat cyfrowy z ich otoczeniem. Ten sklep się w ten trend wpisuje. Razem z aplikacją, z której korzysta już 5 mln użytkowników, współtworzy ekosystem cyfrowych rozwiązań ułatwiających życie naszym klientom – tłumaczy Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka Polska.
Żappka Store pozwala na otwarcie placówki w tych lokalizacjach, które nie pozwalają na uruchomienie standardowego sklepu.
Nawet w kilka sekund można zrobić szybkie zakupy, wybierając produkt i po prostu wyjść bez konieczności dokonywania płatności na miejscu. Nie trzeba zastanawiać się nad tym, czy jest gotówka lub karta płatnicza, czy będzie kolejka. To nowa wartość na rynku i uzupełnienie naszej dotychczasowej oferty – zachwala Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Żabka stawia na technologię
W dobie pandemii wiele firm postanowiło zainwestować pieniądze w lepszą automatyzację oraz rozwiązania cyfrowe. Właściciele Żabki rozumieją, że dzięki sklepom bezobsługowym będą mogli świadczyć klientom jeszcze lepszą jakość usług. Wyraźnie widać, że Przemysł 4.0 jest coraz bardziej obecny w naszym życiu – kiedyś o sklepach bezobsługowych mogliśmy jedynie rozmawiać, dziś stają się one rzeczywistością.
Istotne jest również to, że same zakupy są proste. Aby skorzystać z Żappka Store musimy mieć zainstalowaną specjalną aplikację w naszym telefonie. Wchodząc do sklepu aplikacja wygeneruje dla nas specjalny kod QR, który musimy zeskanować w czytniku, który znajduje się przy drzwiach. Gdy kod zostanie zeskanowany, drzwi otworzą się, a my będziemy mogli wejść do środka.
Zakupy to prawdziwy pokaz technologii. Możemy po prostu wziąć interesujące nas produkty, a system kamer rozpozna, jaki towar ze sobą zabraliśmy. Po wyjściu ze sklepu z naszej karty płatniczej, która jest zintegrowana z naszą aplikacją, z naszego konta zostanie ściągnięta odpowiednia kwota. Wszystko przebiega prosto i szybko.
Żabka zaufała specjalistom
Sieć charakteryzuje się poszukiwaniem najnowszych rozwiązań. Z tego powodu właściciele prowadzą rozmowy z ekspertami w różnych dziedzinach, aby łatwiej i lepiej wdrażać kolejne technologie.
Żabka zainteresowała się naszym rozwiązaniem sklepu bezobsługowego, ponieważ chciała stworzyć swoim klientom możliwość dokonywania wygodnych zakupów. Wdrożone rozwiązanie to przyszłość handlu detalicznego i już się cieszymy na możliwość wprowadzenia tej technologii w innych lokalizacjach w całej Polsce, w partnerstwie z Żabką – zdradził Steve Gu, współzałożyciel i dyrektor generalny AiFi.
Warto również podkreślić, że system kamer nie zapamiętuje obrazu. Dzięki temu wiemy, że nasza prywatność pozostanie zachowana.
Z rozwiązań Żappka Store w pierwszej kolejności skorzystać mogli pracownicy oraz współpracownicy sieci Żapka. Póki co wszystko wskazuje na to, że jest to kolejny dobry ruch na rynku. A my możemy spodziewać się większej ilości sklepów bezobsługowych w przyszłości.
Jan Strychacz
Dodaj komentarz